Fræk reklamefilm fra Spies vil skabe debat

Spies-Do-It-For-Mom-Reklamevideo-Vil-Skabe-Debat

»Man kan ikke købe kærlighed. Eller kan man?«. Sådan indledes ny video fra Spies til billederne af en kvinde, der ligger i en seng og lukker øjnene i nydelse.

Den har ikke så meget med ligestilling at gøre. Og så alligevel. Spies’ nye reklamevideo, der varer to minutter og tredive sekunder, skal nok vække opmærksomhed i den danske ligestillingsdebat.

Dels fordi videoen åbner med det provokerende spørgsmål: »Man kan ikke købe kærlighed. Eller kan man?«. Dels fordi videoen portrætterer det, nogle vil kalde en stereotyp, heteronormativ fortælling om kærlighed og sex.

Den nye video er en opfølger til en video, Spies lavede sidste år, som havde titlen Do It For Denmark. Også den spillede på sex og romantik. Den nye video hedder Do It For Mom (Do It For Denmark 2). Se begge videoer her.

Spies’ nye video: Do It For Mom (Do It For Denmark 2)

Spies’ video fra 2014: Do It For Denmark

The following two tabs change content below.
Tobias Petersen

Tobias Petersen

37 år, sociolog, tekstforfatter, freelancejournalist og ligestillingsdebattør. Jeg er helhjertet tilhænger af ligeværd, lige muligheder og lige rettigheder og skriver om alt, der har med ligestillingsdebatten at gøre i bredeste forstand. Når jeg ikke diskuterer ligestilling, skriver jeg tekster for andre. Du er velkommen til at besøge mig på Cefas.dk. Klik på C'et under mit billede for at lægge vejen forbi.
Tobias Petersen

Tobias Petersen

37 år, sociolog, tekstforfatter, freelancejournalist og ligestillingsdebattør. Jeg er helhjertet tilhænger af ligeværd, lige muligheder og lige rettigheder og skriver om alt, der har med ligestillingsdebatten at gøre i bredeste forstand. Når jeg ikke diskuterer ligestilling, skriver jeg tekster for andre. Du er velkommen til at besøge mig på Cefas.dk. Klik på C'et under mit billede for at lægge vejen forbi.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *