Når ordene »whore« og »slut« bruges på Twitter, er afsenderen langt oftere en kvinde end en mand, viser analyse.
Når udtrykkene »whore« (luder) og »slut« (billig tøs) bruges på Twitter, er personen bag ordene mere end 50% oftere en kvinde end en mand.
Det viser en analyse foretaget af Brandwatch Analytics, der har set på anvendelsen af ordene på det sociale medie fra 1. til 26. maj.
Kvinde er kvinde værst
Analysen af afsendernes køn er foretaget ved at sammenligne fornavne på brugerne med en stor database over navne. På den måde har Brandwatch Analytics være i stand til at fastslå kønnet på de enkelte afsendere.
Analysen viser, at 61,3% af de afsendte tweets med et eller begge ord kommer fra kvinder, mens 38,7% kommer fra mænd.
Ifølge websitet Sproutsocial bruger 24% af alle mænd og 21% af alle kvinder Twitter. I Danmark er tallene lidt skævere. Af de danskere, som er på sociale medier, bruger 22% af mændene Twitter, mens kun 14% af kvinderne anvender det korte format, viser tal fra Danmarks Statistik.