Kvinder vil ikke lade mænd udleve deres drengedrømme, hævder Danske Spil i ny reklamekampagne. Spilselskabet opfordrer mænd til at få deres koner til at skrive under på en ‘konekontrakt’.
»Red din milliondrøm« er overskriften på den ‘konekontrakt’, Danske Spil har lavet til danske mænd, der spiller spilselskabets spil Keno.
»Underskriverne, herefter benævnt henholdsvis Keno-spiller og Kone (m/k), indgår hermed Kone Kontrakten for at redde Keno-spillers milliondrøm. Fra og med indgåelsen skal Keno-spiller, såfremt denne vinder en Keno-million, udleve sin inderste milliondrøm, nemlig: [et felt til at beskrive drømmen]. Det er muligvis ikke den mest fornuftige måde at bruge en million på, men det er til gengæld den sjoveste. I hvert fald ifølge Keno-spiller. Kone er ikke nødvendigvis enig, men indvilliger i, at Keno-spiller bruger millionen som beskrevet herover«, lyder resten af teksten i kontrakten, som afsluttes med to felter, hvor mand og kone kan skrive under.
Kvinder i løgnedetektor
Kampagnen er skudt i gang med en video, som viser kvinder, der er koblet til en løgnedetektor.
Kvinderne spørges blandt andet om, hvor meget de vil lade deres mand beholde, hvis han vinder en million.
Flere af dem lyver, og en »forhørsleder« beder dem fortælle sandheden. Videoen, som er lavet af bureauet ‘& Co’, kan ses nederst i artiklen.
Baseret på undersøgelse
Head of Marketing i Danske Lotteri Spil, Steffen Lundgren Kristensen, fortæller til Markedsføring.dk, at reklamekampagnen baserer sig på en undersøgelse af mænd og kvinders holdninger til, hvad en milliongevinst skal bruges til.
– Vi havde en tese om, at der er ret stor forskel på mænds og kvinders drømme, når det handler om, hvad man ønsker at bruge en eventuel milliongevinst til, og det blev bekræftet af en undersøgelse foretaget af YouGov blandt 2.000 danskere, siger han til mediet.
Enkelte vil ikke kunne se humoren
Steffen Lundgreb Kristensen erkender samtidig, at der vil være nogle, der opfatter kampagnen som kvindenedgørende.
– Man kan ikke gå i luften med en kampagne med kant uden at skille vandene. Vores pre-tests viser, at der er enkelte, der ikke ser det humoristiske i kampagnevinklen, men jeg håber, at langt størsteparten forstår humoren, siger han.
https://www.youtube.com/watch?v=Ii1Ujlo6N38